شدت ریزش موی شما بر اساس معیار نوروود چقدر است؟
نوشته شده توسط : آوا حسینی

افزایش تعداد مردانی که به دنبال درمان‌ها و راه‌حل‌هایی برای طاسی با الگوی مردانه هستند، نشان می‌دهد که این نوع ریزش مو مشکلی رو به رشد در جامعه امروز است. اما این مشکل جدیدی نیست – در واقع، این مشکل از اوایل سال‌های 1900 وجود داشته و معیار نوروود که مورد تحسین این صنعت است از سال‌های 1950 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. اولین نسخه این معیار توسط دکتر جیمز همیلتون تدوین شد اما دکتر اوتار نوروود در سال‌های 1970 آن را اصلاح کرد و تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معیار نوروود چیست؟

معیار نوروود – گاهی به آن معیار همیلتون-نوروود هم می‌گویند، یک سیستم رتبه‌بندی ریزش مو است که اکثر متخصصان پزشکی در این صنعت از آن استفاده می‌کنند. با وجود این‌که از معیارهای دیگری هم استفاده می‌شود اما بدون شک معیار نوروود بهترین رده‌بندی برای ریزش موی مردان است.
این معیار به ما کمک می‌کند تا شدت ریزش موی بیمارمان را تعیین کنیم تا برنامه درمانی مختص او تدوین کنیم. معمولاً مردان با ترتیب خاصی موهایشان را از دست می‌دهند که عموماً از شقیقه‌ها شروع می‌شود و تا تاج سر ادامه می‌یابد. این نوع ریزش مو وقتی بیمار دچار طاسی با الگوی مردانه است بسیار رایج است و معیار نوروود روش معینی ارائه می‌دهد تا بتوان آن را ارزیابی کرد.
مراحل مختلف ریزش مو نیازمند سطوح مختلف درمانی است و دانستن این سطوح و نحوه تأثیرگذاری آن‌ها بر جراحی اهمیت دارد.

مراحل معیار نوروود

در معیار نوروود، 7 مرحله وجود دارد البته با احتساب مرحله 3 ورتکس، 8 مرحله می‌شود و یک رده‌بندی «الف» برای کسانی که الگوی ریزش موی کمی متفاوتی دارند. مراحل معیار نوروود عبارتند از:

مرحله 1 – در مرحله 1 معیار نوروود، افرادی را در بر می‌گیرد که موهای سالمی دارند. در این مرحله ریزش موی غیرطبیعی قابل توجهی وجود ندارد و پس‌روی کلی خط رویش دیده نمی‌شود.

مرحله 2 – در مرحله 2 معیار نوروود معمولاً پس‌روی منی در خط رویش دیده می‌شود که معمولاً از شقیقه‌ها آغاز می‌شود.

مرحله 3 – مرحله 3، زمانی است که طاسی دور سر بسیار بیشتر می‌شود. با پس‌روی بیشتر خط رویش در شقیقه‌ها، اشکالی مانند «M»، «V» یا «U» دیه می‌شود و معمولاً یا کاملاً طاس هستند یا بسیار کم‌پشت.

مرحله 3 ورتکس – وقتی موهای شقیقه بیشتر پیروی نمی‌کنند اما در قسمت تاج سر (ورتکس) کم‌پشت یا طاس می‌شوند.

مرحله 4 – مرحله 4 در مقایسه با مرحله 2 و 3، ریزش موی بیشتری هم در شقیقه‌ها و هم در ورتکس نشان می‌دهد. این با نوار نازکی از موهای باقیمانده روی تاج سر جدا می‌شود.

مرحله 5 – نوار جداکننده ریزش مو، نازک و تنک می‌شود.

مرحله 6 – نواحی طاس روی شقیقه‌ها در این مرحله وارد می‌شوند و موهای بسیار کم‌پشتی سراسر نوار باقی می‌گذارند یا هیچ مویی باقی نمی‌گذارند.

مرحله 7 – مرحله 7، شدیدترین مرحله ریزش مو است که در آن هیچ مویی روی سر باقی نمی‌ماند . فقط نواری از مو اطراف کناره‌ها و پشت سر باقی می‌ماند.

رده «الف»

تفاوت اصلی در این رده از ریزش مو این است که خط رویش به‌جای این‌که در قسمت‌های مختلف پس‌روی کند به‌صورت یکنواخت پس‌روی می‌کند. پس‌روی از جلوی خط رویش شروع می‌شود و تا پشت ورتکس ادامه می‌یابد.

آیا می‌توانم در مراحل بالاتر معیار نوروود هم کاشت مو انجام دهم؟

با وجود این‌که کاشت مو در صورت وجود موهای سالم در ناحیه اهداکننده ممکن است اما کسانی که در مراحل بالاتر معیار نوروود قرار دارند در صورت انجام کاشت مو شاید نتایج آن تنک باشد. هرچه از نردبان این معیار بالاتر روید، گزینه‌های موجود برای درمانتان کمتر می‌شود. ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را ممکن سازیم و هم‌زمان شما را در جریان همه‌چیز قرار می‌دهیم. در روش‌های سنتی FUT و FUE، فولیکول‌های اهداکننده از ناحیه پرپشت و سالم به ناحیه کم‌پشت یا طاس منتقل می‌شوند. کسانی که در مراحل 1 تا 4 هستند احتمالاً کاندیداهای خوبی برای جراحی کاشت مو هستند اما کشانی که در مراحل بالاتر هستند باید درباره بهترین روش نتیجه دهنده برای خود با مشاور صحبت کنند.
شما روند کاشت مو، کاشت ابرو، کاشت مژه و انواع دیگر کاشت‌ها را با مشاوره شروع خواهید کرد. در این جلسه مشاوره، پزشک درباره ایده‌های بهتری درباره این‌که آیا کاشت مو بهترین راه‌حل برای شماست یا نه، نوع کاشت و پتانسیل ریزش موی بیشتر در آینده با شما صحبت خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: کاشت مو , کاشت ابرو , ریزش مو , ترمیم مو , FUE , FUT ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: